Гулькина Елена Викторовна МОУ Мордовскопошатская средняя общеобразовательная школа им.В.В.Кирдяшкина Ельниковский район Республика Мордовия.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
МОУ « Салазгорьская средняя общеобразовательная школа» Мокшень кялень урок « Глаголсь кода корхтама пялькс» темать коряс, кона етафтф 4-це классонь ученикнень.
Advertisements

Признаконь азы валхне (2 кл) Прилагательнайсь(4 кл)( кемокстама) Цельсь: кемокстамс иттнень содамошиснон признаконь азы валхнень колга; Касфтомс маштомашиснон.
МОУ «Варжеляйская средняя общеобразовательная школа» Уроксь темац: «Частицатне » Ётафтозе:Торбеевскяй райононь Варжеляй велень тонафтысь Каргаев В. Е.
2010 год Рыбкина велесь-Примокшаньянь культурань центра, кона ащи Мокша ляйть кержи беряксонза. Рыбкинскяй средняй школась лувондови национальнай школакс.
Родинать кельгомац Д.С. Куляскинонь «Пичай» ёфксонц коряс.
Налхксемань урок «Тяштень пинге», етафтови 5 –8 це классонь ученикнень мархта Урокть аноклазе: Мокшень кялень и литературань тонафтысь Гулькина Елена Викторовна.
Фонетикась. Морфологиясь. Пунктуациясь. Лексикась. Синтаксиссь.
-совершенствовать навыки чтения с изученными буквами; -отрабатывать умения слогового и звукобуквенного анализа слов; -активировать смекалку и воображение;
Бажанова Надежда Анатольевна Специальность: учитель русского языка и литературы I категории Учреждение образования: Муниципальное общеобразовательное учреждение.
Обобщающий урок по темам: «Квадратные уравнения. Теорема Виета».
Открытый урок в 6 классе Алгоритм. Основные алгоритмические структуры: следование и ветвление. Учитель информатики: Плинк Е.Н. ГБОУ СОШ г. Плинк.
«Метод координат» 9 класс МОУ «Средняя общеобразовательная школа 11 г. Вольска Саратовской области» Учитель математики: Лопатина Мария Васильевна
Формирование метапредметных умений по английскому языку при методическом сопровождении учебного проекта " Словообразование в английском языке " Скворцова.
© МОУ Поречская СОШ,Ростовского района,Ярославской области, 2006 год Авторы: Русинова Ю.А.- учитель ритмики, вожатая школы, Шестунова Е.А. – библиотекарь.
Русский язык. 8 класс. Тема урока: Составное глагольное сказуемое. Учитель: Киселева М.Н., МОУ СОШ 10 г. Щелково.
Тема: «Сравнение отрезков и углов» Класс: 7 Предмет: Геометрия Составитель: Михеева Т.Н. Учитель математики МОУ У-К СОШ.
Зимующие птицы Проект Проект Выполнили ученики 3 класса МОУ «Средняя общеобразовательная школа 1 п. Советский с углубленным изучением отдельных предметов»
Проверка диктанта. ^ – – ^ – – ^^ –^ «5» –9 -10 правильных ответов; «4» – 7, 8 правильных ответов; «3» – 5, 6 правильных ответов; «2» –менее 5 правильных.
Тема: Проблемы демографии на Дальнем Востоке.. Заполните таблицу. Дата переселения Что способствовало переселению? Из каких сословий были переселенцы.
Наименьшее общее кратное Автор проекта: учитель математики I квалификационной категории МБОУ «Майданская ООШ» Верхнеуслонского муниципального района Республики.
Транксрипт:

Гулькина Елена Викторовна МОУ Мордовскопошатская средняя общеобразовательная школа им.В.В.Кирдяшкина Ельниковский район Республика Мордовия

Открытый урок по родному (мордовскому) языку в 5 классе

Темась : Валрисьмонь второстепеннай члеттне.

Цели урока Образовательные: дать понятие о второстепенных членах предложения. Развивающие: развивать навыки самостоятельной работы, умение анализировать, логически мыслить и делать выводы. Воспитательные: способствовать формированию правильных нравственных ориентиров, воспитание любви к родному краю, природе.

Оборудованиясь Таблица «Валрисьмонь второстепеннай члеттне». Карточкат задания мархта. Учебник «Мокшень кяль», 5 кл. Компьютер, мультимедиа

Урокть молемац Урокт ушетксоц. 1. Словарнай диктант. Содак эсь кяльцень. Алува максфт перень сёротнень лемста васенце и мекольце букватне. Эрь иляды буквать вастс путфт точкат. Содасть перень сёротнень лемснон. К....а, м......ь, п.....я, ш.....я, т...а, р..с, я с, к...р, к..р.

СОДАСАК ЛИ МОРДОВИЯТЬ КАРТАНЦ? Максф валхнень эса полафтт тифтень-кафтонь буква. Кда лац арьсят и тянь тисак, од валхнень эзда морафтат ляень лепт, конат шудихть мокшэрзянь аймакса. Локша, сад, сюра, исяк, ваша.

Кудонь заданиять проверямац. Фронтальнай проверка. 1.Максомс нюрьхкяня анализ валрисьмотненди. Азомс главнай члеттнень. 2.Сексенда садонь марьхне кенерсть. Шамсть паксятне и лугатне. Тюжялгодсть келуфне и тумотне. Брадозе – тракторист. Шись мани. Саранскяйсь – столицаньке.

Од материалть лангса работась 1. Мумс главнай и второстепеннай члеттнень. Азомс, кодама вал мархта сотневихть валрисьмонь второстепеннай члеттне и кодама кизефкс лангс синь отвечайхть.

Материалть кемокстамац 1. Лувомс параграфть 11, 12, Учебникса азф условиятнень коряс тиемс 76-це упражнениять. Сёрмадость. Мусть валрисьмонь главнай и второстепеннай члеттнень. Таркседа алгаст китькскат. Азость, кодама кизефкс лангс синь отвечайхть. 1.Сергей Усольцов ардсь автобусса паксява таргаф асфальтонь кигя. Конашкава содафт сембе ня васттне! (Ю. Кузнецов). 2. Вельдинонь Крыму курорту колхозсь първажазе цебярьста работаманкса (В. Радин). 3. Шобдава ранакиге пъцтай ряцок морасть и морасть жаворонкатне (М. Моисеев). 4. Ляйхнень эса эйсь сърхкай, курок мазы тундась сай (В. Волков). 5. Цебярь эряфсь марстонь трудса (М. Безбородов).

Творческяй диктант Предложениятнень, конатнень диктовандасыне учительсь, ученикне сёрмадсазь второстепеннай член мархта. Шашты туця. Шобдалгодсь менельсь. Кфчядсь ёндол. Тусь пизем.. Азовихть предложениянь второстепеннай члеттне, няфтеви предложенияса синь рольсна.

Сермадода валрисьмот максф схематнень коряс:

Обобщениясь Кизефкст: 1.Кодама валрисьмонь главнай члетт тинь содатада? 2. Кодама валрисьмонь второстепеннай члетт тинь содатада? 3. Аф распространеннай и распространеннай валрисьмотне. Азомс примерхт.

Кудонь заданиясь Параграф 11, 12, це упражнениясь, с. 37 Подведение итогов урока

Самоанализ Мон думан, што уроксь етафтф методически правильнайста. Урокти сявфоль материал разнай источникста. Шабатне урокса работасть оцю мяльса. Темать синь лац шарьхкодезь. Тя няевсь ответснон коряс.

Литературась: 1. В.М.Имерякова «Мокшень кяль» 5 кл. 2. Поурочнай платтне. 3. Дидактическяй материалсь. 4. М.А.Келин «Занимательнай грамматика»