Требования современного рынка труда Компетентностный подход в образовании Диагностика коммуникативной компетентности учащихся 10-х классов Выявление проблемы:

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
GET CONNECTED Move Ahead 7 th form VOCABULARY WORK Lets refresh the words. Read the questions and use the new words in your answers.
Advertisements

Lesson 2. How to say hello & goodbye ?. When we first meet someone whether it is a person we know or someone we are meeting for the first time, we will.
Take me back to prison. There was a king who thought that he could paint very well. His pictures were bad. But the people were afraid of the king. They.
Indirect Questions How do you make indirect questions? When do you use this grammar?
Some- -body Any- - thing No- -where Every- Part 2.
SCHOOL. TALKING ABOUT HOLIDAYS. Hello! Nice to see you again!
Экзаменационная работа (OГЭ) по английскому языку
TELEPHONE TALK Учебный фильм по предмету «Английский язык» К учебнику Биболетова М.З. Enjoy English-4 7 класс Автор: Кавиева М.Д., МОУ лицей «РИТМ» 2008.
I – me You – you He – his She – her It – it We – us They - them.
Визит доктора. У доктора. Урок английского языка.
Test Indefinite pronouns Test Indefinite pronouns Костина Валентина Николаевна, учитель английского языка МОУ COШ 2 г. Амурск.
REPORTED SPEECH REPORTED SPEECH THE POLITE ROBBER THE POLITE ROBBER.
The Stock Market What Is It?. Introduction Why do people start businesses?
Taking out Money from a Cash Machine Authors: Aleksey Ermolaev, Daria Zaitseva, Maria Leontyeva, Anatoly Leshchev, Form 10 pupils Teacher: V. V. Sergoushina,
Featuring the art of Henry Martin Copyright © 2005 Henry Martin and Sermons4Kids.
We use must: To express obligation, necessity and duty. You must wear a helmet when riding a motorcycle.( You have to wear a helmet.) To express that.
Автор: Бжассо Саида Керимовна, учитель английского языка, МОУ гимназия 23, город Краснодар.
After J. K. Jerome. Do you think that such a curiosity? Was there with you funny situations? Are you afraid of the dark?
УПРАЖНЕНИЯ МОДАЛЬНЫЕ ГЛАГОЛЫ. 1. Complete the following sentences using the most appropriate forms of the verbs. 1. Jack has got a headache. He … sleep.
SOMETHING, ANYTHNG, NOTHING SOMEBODY, ANYBODY, NOBODY SOMEWHERE, ANYWHERE, NOWHERE.
Транксрипт:

Требования современного рынка труда Компетентностный подход в образовании Диагностика коммуникативной компетентности учащихся 10-х классов Выявление проблемы: снижение уровня сформированности коммуникативной компетенции (аудирования)

Объективные трудности Отсутствие учета возрастных особенностей и интересов старшеклассников в УМК Недостаток жанрово разнообразных текстов в УМК Субъективные трудности -Индивидуальный темп речи, мелодика -эмоциональная окраска речи Невозможность зрительного контакта (при прослушивании на уроке) Проблема

Цель: Формирование коммуникативной компетентности старших школьников

Ознакомиться с научными работами по проблеме Изучить методы работы по формированию коммуникативной компетенции (аудирование) у старших школьников Разработать серию упражнений по сформированию навыков аудирования старших школьников Задачи:

Учащиеся смогут понимать на слух содержание коротких аутентичных текстов и выделять значимую информацию Учащиеся смогут воспринимать на слух и понимать основное значение аутентичных текстов в аудио- и видео- записи: описаний, сообщений рекламно-информационного характера, рассказов, интервью с опорой на языковую догадку и контекст

У старших школьников главными становятся мотивы, определяемые представлениями о своем будущем. Усиливается интерес к выбору способа действий с учебным предметом, к методам теоретического и творческого мышления. Ведущая деятельность в юношеском возрасте познавательна я. ВОЗРАСТНЫЕ ОСОБЕННОСТИ УЧАЩИХСЯ СТАРШЕЙ ШКОЛЫ

* Создать ряд дополнительных тренировочных упражнений по совершенствованию навыков аудирования учащихся 10-х классов независимо от УМК и вне сетки расписания на основе комплексного и коммуникативного подхода

До прослушивания Во время прослушивания После прослушивания

* УРОК 2 Telephone * Conversations. Цель: научиться составлять короткие телефонные разговоры на основе прослушенных образцов I) Answer the questions: 1) What for do we use telephone? 2) How many telephone calls do you make each day? * to inform to apologise To Chart Telephone To make arrangement

* II) Listen to 4 short conversations on the phone and number them 1-4 in the order in which you hear them. * a) sb taking a message * b) sb answering the phone * c) sb answering machine * d) sb has dialed incorrectly

IV) Listen to 3 phone calls and choose from the list A-D why each speaker made the call. * A. to make an arrangement Speaker 1 * B. to say they will be late Speaker 2 * C. to ask someone to do sth Speaker 3 * D. to apologise for sth V) Listen again and answer the questions: What is Penny ' s problem? What arrangement do Susan and Man make? Why does the girl feel awful? / 3-rd conversation / VI) Listen once more and make a list of phone expressions: __________________________________________________________

* * ______ - Right. Ill tell him * ______ - Hi. This is Ben. Is that Christian? * ______ Yes, of course. * ______ - Oh. Could you tell me when hell be back? * ______ - Only if he wants to. Hes got my number. * ______ - Hello. * ______ - Thanks very much. Bye-bye. * ______ - Sure. Do you want him to ring you back? * ______ - OK. Can I leave a message for him? * ______ - No, its his father. Im afraid Christian isnt here at the moment. * ______ - Could you ask him to bring me the English book, please? * ______ - Bye. * ______ - Sorry, I dont Know. Listen and chооse the right answer. Who is calling? * a) Christian * b) Ben * c) Christians father

What does Ben want to do? a) to take a message b) to ring him back c) to bring a book. VII) Complete a phone conversation: - Paul:_________________________ - Don: Oh! Hi Paul - what's up? - Paul:_________________________ - Don: Oh! Thats a pity. What's wrong? - Paul:___________________________ - Don: Well, maybe we can go next week instead.