Аноклазе мокшень кялень тонафтысь В. И.Тюрькинась Аноклазе мокшень кялень тонафтысь В. И.Тюрькинась.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Масторлангонь инь мазы фонтаттне Фонтан валсь,С.И.Ожеговонь коряс, ведень или лия жидкостень струя, кона яфияви вяри трубаняста или кодамовок лия аф кели.
Advertisements

МОУ « Салазгорьская средняя общеобразовательная школа» Мокшень кялень урок « Глаголсь кода корхтама пялькс» темать коряс, кона етафтф 4-це классонь ученикнень.
Признаконь азы валхне (2 кл) Прилагательнайсь(4 кл)( кемокстама) Цельсь: кемокстамс иттнень содамошиснон признаконь азы валхнень колга; Касфтомс маштомашиснон.
Сёрмадысь и Морайсь фкя ки лангсот. ЦЕЛЬХНЕ: 1.Содафтомс тонафнихнень Р.К.Орловать и И. Н. Лачугинонь творчестваснон мархта; 1.Содафтомс тонафнихнень.
МОУ «Варжеляйская средняя общеобразовательная школа» Уроксь темац: «Частицатне » Ётафтозе:Торбеевскяй райононь Варжеляй велень тонафтысь Каргаев В. Е.
Налхксемань урок «Тяштень пинге», етафтови 5 –8 це классонь ученикнень мархта Урокть аноклазе: Мокшень кялень и литературань тонафтысь Гулькина Елена Викторовна.
2010 год Рыбкина велесь-Примокшаньянь культурань центра, кона ащи Мокша ляйть кержи беряксонза. Рыбкинскяй средняй школась лувондови национальнай школакс.
Мокшень литературань аф класса морафтомань и мирсь перьфканк предметтнень коряс марса ётафтови уроксь Ётафтозе : Трускляй велень школань начальнай классонь.
Родинать кельгомац Д.С. Куляскинонь «Пичай» ёфксонц коряс.
Фонетикась. Морфологиясь. Пунктуациясь. Лексикась. Синтаксиссь.
Шачема ширесь мокшэрзянь поэзияса.. Рая Орлова Мон эрян сембода павазу мастор лангса Мон эрян сембода павазу мастор лангса.
Гулькина Елена Викторовна МОУ Мордовскопошатская средняя общеобразовательная школа им.В.В.Кирдяшкина Ельниковский район Республика Мордовия.
Монь Мордовиязе. Монь Мордовиязе. Мон эрян Мордовияса. Мордовияса улихть оцю вирьхть, кели паксят, ляйхть. Вирьса лама нармоньда, зверьда. Паксяса касфнихть.
Современные методы и приёмы обучения мордовскому (мокшанскому) языку в русскоязычных школах.
НГ 001 НГ 002 НГ 003 НГ 004 НГ 005 НГ 006 НГ 007.
Апак фатяк тялось сась Эи ляйнясь, ловнясь прась, Акша панар модась щась Якстеря мяштеня лийкстась.
Урок мордовского языка Провела: Дремкова В.П. МОУ «Ясно-Полянская основная общеобразовательная школа» Цельсь: - Воспитандамс природати кельгомань чувстват.
Легенды и предания села Старая Теризморга. Составили: учитель мокшанского, русского языков и литературы МОУ «Старотеризморгская средняя общеобразовательная.
Темась : «Теевтяно содавиксэкс.» Теевтяно содавиксэкс. Шумбратадо, эйкакшт! – Здравствуйте, дети! Шумбратадо, эйкакшт! – Здравствуйте, дети! Озадо –
Ф.В. Сычковонь «Художникть тядянц, Анна Ивановна Сычковать, портретоц» картинать коряс сочинения.
Транксрипт:

Аноклазе мокшень кялень тонафтысь В. И.Тюрькинась Аноклазе мокшень кялень тонафтысь В. И.Тюрькинась

1.Повторяндамс и кърхкалгофтомс тонафнихнень содамошиснон «местоимениясь» темать колга; 2.Воспитандамс тонафнихнень эса кельгома эсь шачема кяльснонды. 1.Повторяндамс и кърхкалгофтомс тонафнихнень содамошиснон «местоимениясь» темать колга; 2.Воспитандамс тонафнихнень эса кельгома эсь шачема кяльснонды.

1.Кельгса мон кизонь вирьгя якамазень. 2.Куля баба ладняс ашкодозень ня щамонзон и ушедсь пикссемост валёкса. 3.Канттама тейнза съняра ярхцамбяль, штоба эрь шиня улель топоцьта. 1.Кельгса мон кизонь вирьгя якамазень. 2.Куля баба ладняс ашкодозень ня щамонзон и ушедсь пикссемост валёкса. 3.Канттама тейнза съняра ярхцамбяль, штоба эрь шиня улель топоцьта.

1. Кие тевса машты, ся инголи шашты. 2. Эрь тевса эряви аф аньцек мяль, но и сафты кяль. 3. Сембе ярмакнень аф сявсайть. 4. Сембода питни шумбрашись, но содасак сонь аньцек мъзярда сярядят. 5.Аф сембе мазыхне пархт. 6.Ёнень явомста сон удось. 7. Кодама тев тият, стама вал кулят. 8. Шава кядьса сонь аф сявсак.

1. Мон, тон, сон, минь, тинь, синь 2. Кие, мезе, кона, мъзяра, мъзяроце. 3. Сембе, лия, эрь, кажнай, всякай. 4. Эсь. 5. Фкя-фкянь. 6. Ськамон, ськамот, ськамонза, ськамост.

1.Дарья Степановна азонкшнесь кати-мезе. 2.Али мезентевок изь явов. 3.Миньге ули пингоньке арьсемс тянь колга. 4. Мъзярда –бъди монга тинь лацонт кячкаскаса кунтсекшнень калхт. 5. Учсезе, пяк учсезе тя летькть модась. 6.Кой-кинди тишень лядемась – стака и мялень мольфти тев. 7. Обедсь малады, пекце вачсь ни - тага мезе-мезе аноклама.

А-1. Мъзяра разрядга явфневихть мокшень кялень местоимениятне? 1)10? 2)11? 3) 12? 4) 9? А-2. Кона местоимениясь ащи номинативонь формаса. 1)тейне 2) сонць 3) кажнайти 4) эсьфтомон.

А-3. Кона валрисьмоса аш местоименият? 1)Кой –кит валгсть ляйти, штазь лазонтф кядьснон и шамастост керы ливозть. 2)А кие кошярянзе прокс атказамс? 3)Няйсак, кодама отькорь,тяфтамсь аф максы пря обжамс. 4)Весялат мокшень свадьбатне.

А -4. Кона местоимениясь ащи аф именительнай падежень формаса? 1) Монь 2) Монць 3) Эрсь 4) Мезень А-5. Кона местоимениясь аф виияфты - личнай? 1) Монць 2) Тонга 3) Тинць 4) Тонцьке

А-6. Кона рядса васьфнихть аньцек виияфты-личнай местоименият? 1.Моньфтомот,теест, монць,монга 2.Тонга, тонць, синьге, синьфтомост 3.Монць, монцьке,тонцьке, минць, синць 4.Теенза, кие, сон, миньге

1.Моньфтомон, теест, монць, монга 2.Тонга, тонць, синьге, синьфтомост 3.Монць, монцьке,тонцьке, минць, синць 4.Теенза, кие, сон, миньге А-7. Кона рядса васьфнихть аньцек виияфты личнай местоименият?

А-8. Кизефтемань местоимениятне лияста валрисьмоса молихть 1) Относительнай местоимениякс. 2) Аф определеннай местоимениякс. 3) Личнай. 4) Счетно – личнайкс.

А-9. Вок,-нга,-ньге,- ке, -ге частицатне местоимениятнень мархта сермадовихть: 1)Марса; 2) Башка; 3) 3)Китькскя вельде; 4)Аф серматкшневихть мъзярдовок.

А-10. Мусть рядть, коса местоимениятне серматфт эльбятьксфтома 1)Монга, тоньць, монге, тоньфтемот; 2) Соньцень, тоньфтомот, моньге, теене; 3) Тонцьке, моньге, моньфтомон, миньге; 4) Соньге, сонга, соньць, тиньцьке.

1.Местоимениясь. 2.Мазы и эрявикс. 3.Эрян, тонафнян, кеняртькшнян. 4.Кие тевса машты, ся инголи шашты. 5.Местоимениясь кошарды лия корхтамань пялькснень эряма-ащема ладязня.

Сермадомс художественнай литератураста 5 валрисьмот местоимения мархта. Тиемс морфологическяй разбор местоимениятненди.

Сембонди оцю сюкпря!.