LOGO 1 Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality Improvement of Professional Training September, 2012.

Презентация:



Advertisements
Похожие презентации
Quality Assurance System D. Serikbayev EKSTU. History of Creation The new scientific-research laboratory Monitoring and Management.
Advertisements

DONETSK NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY, UKRAINE Mining and geological institute Establishment of mechanism of cooperation and interaction between universities.
A Brief Introduction to ISO standards Краткое введение к стандартам ISO Bureau Véritas Quality International Бюро Веритас Кволити Интернешнл.
Центр мониторинга потребностей в специалистах инженерно-технических специальностей базовых отраслей промышленности региона при Донецком национальном техническом.
MODERNISATION OF VET IN THE RUSSIAN FEDERATION IN THE CONTEXT OF INTERNATIONALISATION Н.М. Золотарева, директор Департамента государственной политики в.
The European approach to quality assessment of educational programs Образование - важнейшее из земных благ, если оно наивысшего качества. В противном случае.
Игнатьева Юлия Николаевна Старший преподаватель Факультета экономических и социальных наук, младший научный сотрудник, РАНХиГС при Президенте РФ Implementation.
Санкт - Петербургский филиал Национального исследовательского университета « Высшая школа экономики » Рогова Елена Моисеевна
EDUCATION IN GREAT BRITAIN. New Words the system of education – система образования the system of education – система образования the state school – государственная.
University Governance: Transparency, Involvement and Accountability Управление Универистетом: Прозрачность, вовлечённость и ответственность Ewan Simpson.
В конце июня 2012 года старший преподаватель кафедры психологии МГГУ Т.Д.Барышева участвовала в работе очередного международного форума преподавателей.
Особенности подготовки кадров для индустрии туризма и гостеприимства Special Features of Personnel Training for Tourism and Hospitality Industry Презентация.
Дополнительное образование детей как процесс и результат интеграции формального и неформального образования Золотарева Ангелина Викторовна, д.пед.н., профессор.
Опыт формирования межкультурной профессиональной компетенции профессорско- преподавательского состава ММА им. И.М. Сеченова Опыт формирования межкультурной.
Качество электронного обучения = Качество обучения? Гриценко Анатолий Гуманитарно-экономический и информационно- технологический институт (ГЭИТИ)
«Открытое образование. Компетентностные практики как способ перехода в другой технологический уклад» А.А.Попов A.A. Popov «Open education. Competence-based.
The subject and object of political science. It is necessary to distinguish between such concepts as object and subject of study. The object of study.
Школьное математическое образование. Состояние и перспективы Установочный доклад Конференции 3 Алексей Львович Семенов.
Definition of ManagementManagement is based on scientific theories and today we can say that it is a developing science.
Our plans for future Project 3 Наши планы относительно будущего.
Транксрипт:

LOGO 1 Classical University Management System as a Fundamental Factor of Continuous Quality Improvement of Professional Training September, 2012

2 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента New realities of daily activity of modern universities: -competition between universities; -the development of universities of the entrepreneurial type; -the decrease in the number of secondary school graduates. It demands new approaches providing continuous quality improvement of professional training.

3 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The creation, introduction and certification of quality management system ISO is a system-forming basis which is able to coordinate university organization departments such as 13 faculties, 44 chairs, 10 divisions, 2 centres.

4 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Vitebsk State University named after P.M. Masherov initiated the creation, introduction and certification the occupational health and safety management system at Belarusian State Institute for Standardization and Certification.

5 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The integrated management system Quality management system Occupational health and safety management system

6 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The conceptual matrix of the integrated system: - scientific disciplines; - their categories; - chief theoretical statements.

7 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Scientific disciplines and their branches: 1. In management: social, strategic, innovative management, quality management. 2. In sociology: sociology of management, education, science, knowledge, innovations, personality, youth, professions, labour. 3. In psychology: pedagogical psychology, managerial psychology, organizational psychology, labour psychology and ergonomics. 4. In pedagogy social pedagogy, andragogy, university pedagogy, pedagogical management, professional pedagogy.

8 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The levels of the factors of continuous quality improvement of professional training: -international; -national; -regional; -university; -chair; -academic; -student.

9 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements revealing these factors: 1. Continuous university teachers professional development includes scientific and professional pedagogical development. 2. Training students for research approach implementing in their future professional activity is the leading factor of graduates research competence principals formation.

10 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements, revealing these factors: 3. University goal achievement productivity is provided with the optimal identification of the initial condition of the processes, relations, kinds of activities, relevant formulation and optimal realization of intermediate, total and strategic goals. 4. The essential factor of the continuous quality improvement of professional training is the achievement by the university its leading role in the regional system of secondary, technical secondary and higher education.

11 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Statements revealing these factors: 5. The formation of social and professional responsibility becomes the essential system- forming factor of the quality improvement of professional training.

12 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента The quality of the educational process Teaching technologies Learning technologies

13 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента Personal and professional development of specialists leads to 1)the retardation of the professional self- development; 2)professional crises; 3)professional destructions.

14 Темпус – 4 Сетевое взаимодействие университетов-партнеров в реализации многоуровневой системы подготовки и повышении квалификации специалистов в области образовательного менеджмента MANAGEMENT SYSTEM is the essential factor of continuous quality improvement of professional training. Its establishment and advancement: 1) correspond with the current and perspective goals of the university development; 2) guarantee the efficiency of the activities held by the university.

LOGO Click to edit company slogan. Учреждение образования «Витебский государственный университет им. П.М. Машерова»